بازگشت امنیت به مسیر دمشق - حلب

نیروهای جبهه مقاومت درروز نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند ۴۰شهرک را از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش پاکسازی کنند و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع رابه کنترل خود در بیاورند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت از صبح روز سه شنبه عملیاتی را برای پاکسازی معدود مناطق تحت اشغال تروریست های محاصره شده در جنوب استان حلب، شمال شرق استان حماه و جنوب شرق استان ادلب آغاز کردند.

نیروهای جبهه مقاومت در روز نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند ۴۰ شهرک را از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش پاکسازی کنند و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود در بیاورند.

در دومین روز عملیات، عناصر تروریستی شکست سنگین دیگری را متحمل شدند و ۴۵ شهرک دیگر در مثلث «حلب - ادلب - حماه»   به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد؛ در این عملیات مساحت  ۷۰۰ کیلومتر مربعی به طور کامل پاکسازی شد.

نقشه میدانی دمشق - حلب

در همین رابطه گزارش دیگری از مشرق را بخوانید:

از خط و نشان برای جبهه مقاومت تا سوختن در تب شکست‌های بدون پایان + تصاویر

آزادی جنوب شرق استان ادلب دستاورد دیگر نیروهای جبهه مقاومت در سومین روز عملیات بود؛ روز گذشته ۲۴ شهرک از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و  مساحتی در حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت حدود ۹۵ درصد مناطق آلوده در مثلث « حلب - ادلب - حماه» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و شمارش معکوس برای تامین امنیت مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شمال سوریه به صدا درآمد.

از صبح امروز، (جمعه) آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست های محاصره شده در جنوب استان حلب و شمال شرق استان حماه آغاز شد و نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته تواننستند ۱۸ منطقه را به کنترل خود در بیاورند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از آزادی ۱۲۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در این محور خبر داد و گفت: با پاکسازی های صورت گرفته، تمامی مناطق آلوده در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

در همین رابطه گزارش دیگری از تحولات منطقه را در مشرق بخوانید:

تحولات غوطه شرقی پس از حملات سنگین خمپاره‌ای تروریست ها به دمشق + تصاویر و نقشه میدانی

«سروج، معقر شمالی، معقر جنوبی، ابوعجوه شرقی، ابوعجوه غربی، معر جنوبی، معر شمالی، مویلح، ارتوازیه مخلف و ...» مناطقی به شمار می آیند که در جریان آخرین مرحله عملیات از اشغال تروریست ها خارج شدند.

نیروهای جبهه مقاومت پیشتر ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال تروریست های محاصره شده را در جنوب استان حلب، شمال شرق استان حماه و جنوب شرق استان ادلب پاکسازی کرده بودند و  در جریان عملیات ۴ روز گذشته هم مساحت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش مشرق، مسیرهای اصلی برای انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شمال سوریه از شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب می گذرد و با پاکسازی هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی، امنیت این مسیر مهم پس از ۵ سال به طور کامل تامین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    32 2
    بیشرفهای تکفیری کجا در رفتند
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    24 5
    مسیرهای اصلی برای انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شمال سوریه از شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب می گذرد و با پاکسازی هزار و 400 کیلومتر مربع از مساحت اشغالی، امنیت این مسیر مهم پس از 5 سال به طور کامل تامین شد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    13 2
    نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند 40 شهرک را از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش پاکسازی کنند و مساحتی در حدود 150 کیلومتر مربع را به کنترل خود در بیاورند
  • ایران IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    20 4
    جبهه النصره و داعش یک مشت وحشی پاپتی هستند که باید سریعتر نابود شوند.مسئله کردها هم باید توسط دولت اسد حل شود.یعنی اگر کسانی که دنبال جنگ هستند سلاح ها را تحویل ندهند باید سرکوب شوند و در غیر این صورت برای ملت سوریه محترم هستند و بعد از ان هم باید دولت سوریه فکری به حال پایگاه های امریکا بکند و ترکها را هم از جرابلس اخراج کند.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    12 2
    سوال: تروریست هایی که در این مثلث بودند چی شدند؟ کشته شدند یا فراری؟
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      2 2
      فراری
  • عبدالحسین پوربشاش IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    17 8
    سلام انصافا تلاش طاقت فرسایی را تحمل کردند...آفرین بر پشتکارشان وخداقوت رزمنده ها....که در طول مدت کمی همچون سرزمینی در همه جهات مختلف اش فتنه‌ها ونفاق فوران دارد..آزاد کردند...وامان به تکفیری های سعودی و اماراتی وعبری وامریکایی وانگلیسی ندهند...
  • عبدالحسین پوربشاش IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    7 6
    سلام انصافا تلاش طاقت فرسایی را تحمل کردند...آفرین بر پشتکارشان وخداقوت رزمنده ها....که در طول مدت کمی همچون سرزمینی در همه جهات مختلف اش فتنه‌ها ونفاق فوران دارد..آزاد کردند...وامان به تکفیری های سعودی و اماراتی وعبری وامریکایی وانگلیسی ندهند...
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    35 39
    چرا جرات نمیکنین به امریکا حمله کنین توی شرق رود فرات مگه نزد دو روز پیش 100 از نیروهای مقاومت و ارتش سوریه رو کشت . شما که میگین شاخ غولم می شکنین
    • کاوه NL ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      21 11
      زیاد جوش نزن بزودی روسیه و ایران و ترکیه و سوریه میان سراغ امریکا.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      11 8
      آرزوی ما ارزشی ها مبارزه با امریکاییهاست
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    4 5
    رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و فرماندهان قوا به وسیله هواگرد شناسایی، از فراز آسمان بر روند عملیات موفق آمیز شاخه زیتون در سوریه نظارت کردند
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    3 5
    آمریکا جز برادران کُرد در منطقه دوستی برای خود باقی نگذاشته ترکیه، سوریه، عراق و ایران را از دست داده و و اگر گمان می‌کند می‌تواند سوریه را به افغانستان جدیدی مبدل کند و با مجهز کردن گروه‌هایی مسلح با موشک‌های استینگر چهار کشور به علاوه روسیه را شکست بدهد کاملا اشتباه می‌کند
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    13 10
    آمریکا همان گونه که روشن است به برادران کُرد در سوریه به عنوان متحد منطقه‌ای اتکا دارد و می‌خواهد آنها را به عنوان برگه‌ای علیه کشورهای چهارگانه ایران، ترکیه، عراق و سوریه بکارگیرد اما شانس موفقیت نقشه‌شان مشابه شانس همه نقشه‌های پیشین آنها خواهد بود یعنی تقریبا صفر است و بالاخره آمریکا همان گونه که آنها و غیر آنها را در گذشته رها کرد پشت متحدان جدید کُرد خود هم را خالی خواهد کرد و آنها را برای رویارویی با سرنوشت دردناکشان رها می‌کند
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    2 2
    چیزی که به دنبال اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 روی داد و کاخ سفید را به تصمیم‌گیری برای عقب نشینی از عراق به منظور کاهش تلفات مادی و انسانی خود واداشت.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    5 11
    ستاد مشترک ارتش ترکیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در ادامه عمليات شاخه زيتون در عفرین واقع در شمال غرب سوریه 34 تن ديگر از تروریست‌هاى پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و داعش از پای درآمدند و بدين ترتيب، شمار تلفات آنها به 1062 نفر رسید. همچنین جنگنده های ترکیه در ادامه عملیات شاخه زیتون 19 پناهگاه و موضع مهمات متعلق به تروریست‌ها را در عفرین منهدم کردند. در این بیانیه همچنین تاکید شده است که عملیات شاخه زیتون در عفرین با پشتیبانی نیروهایی هوایی و زمینی طبق برنامه و با موفقیت به پیش می رود.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      0 0
      شما تو ارتش ترکیه کار میکنی؟
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    3 5
    احسنت
  • جنگ نیابتی US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    1 2
    تنها راه پایان جنگ سوریه حضور فراگیر و مستقیم نیروی زمینی امریکاست. دراین صورت امریکا با دادن تلفات زیاد و فشار افکار عمومی ناچار می شد از باتلاق سوریه فرار کند اما استفاده از داعش و نیروی نیابتی باعث فرسایشی و طولانی شدن وکم هزینه شدن جنگ برای امریکا شده. باید تبعات و هزینه جنگ برای امریکا بره بالا تا سوریه ارامش پیداکنه. شروع جنگها با امریکاست اما پایانش دست خودش نیست.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    1 1
    خدایا شکرت
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    1 1
    خدا را شکر
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    4 0
    إن شاء الله هر چه زودتر فوعه و کفریا آزاد شود ، الآن مقاومت با تمرکز بهتری می تواند کار را دنبال کند ، خداوند به سلامتشان بدارد و منصور فرماید
  • US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    5 0
    تاکتیک مقاومت هوشمندانه بود. یک گذرگاه موقت برای داعش درست کرد تا به سمت غرب برن، بعد گذرگاه را بست. حالا داعشیا با بقیه تروریست‌ها میجنگند و آن منطقه با کمترین هزینه آزاد شد.
  • صداقت IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    0 0
    باید سریعتر کار ادلب را تمام کنند و با ترکیه از دو جهت به کردها حمله کنند. تا حاکمیت ارتش را بپذیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس